Tuff dag

Klev upp 07:30 i morse, gjorde mig i ordning och satte mig i bilen, rullade ner för uppfarten och jag var på väg, mer nervös än någonsin. Men jag visste innerst inne att jag verkligen ville det här, jag vill göra något för att världen ska bli bättre.

Filip parkerade bilen några meter ifrån brandstationen, jag klev ur bilen och mötte upp alla andra som också skulle vara med på den här utbildningen. Vi gick in och satte oss i "teori" salen och dom började prata. Vi hade föreläsning i ungefär en och en halv timme. Sen va det dags för visning av vad det innebar att vara just fågel tvättare! Just det ni läste rätt! jag har utbildat mig som fågel tvättare och det innebär att om det blir någon oljekatastrof någonstans så kan man bli inkallad och få hjälpa till!

Vi fick även öva på att tvätta riktiga fåglar idag, döda tyvärr, men vi måste ju öva på något för att förbereda oss för att tvätta levande fåglar, och att "dränka" en levande fågel i olja för att vi ska kunna öva blir ju djurplågeri, och det vill vi inte vara med om!
Kändes lite läskigt först men man vande sig snabbt och tänkte inte på att det var en riktig fågel. Vi va tre st i varje "lag" som tvättade, så man fick turasom att tvätta och spola ur baljor, hålla i fågeln medans någon annan spolade och tvättade den. Vi fick tvätta två fåglar var i varje grupp. Och när vi hade ena föreläsningen så sa ena killen att man orkar verkligen inge mer än 2 fåglar per dag och vi alla suckade och tänkte att det va ju ingen match för oss! Men johodu, jag har aldrig varit så slut i rygg och armar!!



Mitt intyg!


Kommentarer

KOMMENTERA !

NAMN:


E-POST: (SYNS INTE)


HAR DU BLOGG ?


KOMMENTAR:

Trackback